کد خبر: ۴۷۴۱
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

سارا صابری با کتاب‌خوانی به کاراته علاقه‌مند شد

سارا صابری می‌گوید: کتاب داستانی درباره کاراته در کتابخانه مدرسه پیدا کردم. برایم جالب بود و آن را خواندم. با این کتاب بود که علاقه‌ام به کاراته بیشتر شد.

سن و سال چندانی ندارد؛ با‌وجوداین در عرصه ورزش خوش درخشیده و کسب مدال طلای مسابقات بین‌المللی کاراته، از بزرگ‌ترین افتخارات ورزشی او بوده است. هدف بزرگ او رسیدن به افتخارات ورزشی بیشتر و عضویت درتیم ملی کاراته است. سارا صابری، نوجوان ورزشکار محله ایثارگران، از دنیای ورزشی‌اش برایمان می‌گوید.

 

کاراته را خودم انتخاب کردم

سارا صابری متولد‌ ۱۳۹۰ در محله ایثارگران است. او ورزش را با ژیمناستیک در شش‌سالگی شروع کرد، اما در‌نهایت به‌سراغ کاراته رفت. سارا می‌گوید: کتاب داستانی درباره کاراته در کتابخانه مدرسه پیدا کردم. برایم جالب بود و آن را خواندم. با این کتاب بود که علاقه‌ام به کاراته بیشتر شد.

بعد از آن، این ورزش را با مربیگری معصومه الغابی در باشگاه محله‌شان شروع کرد؛ می‌گوید:، چون با علاقه در تمرین شرکت می‌کردم، انگار زودتر از دیگر شاگردان کلاس آموزش‌ها را یاد می‌گرفتم. بعد‌از چندهفته در اولین مسابقات دوستانه درون‌باشگاهی که برگزار شد، پیروز شدم و رتبه برتر این بازی‌های دوستانه را کسب کردم.

 

کسب مدال طلای مسابقات بین‌المللی

سارا صابری در اولین حضور خود در مسابقات باشگاهی مشهد باوجود قدربودن رقیبان، رتبه اول را کسب کرد و با کسب این مدال، راه برای رقابت‌های بعدی او هموار شد. او می‌گوید: بعداز کسب مقام اول مسابقات باشگاهی به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی مسابقات حضوری تعطیل و مسابقات به‌صورت مجازی برگزار شد.

مدال طلای بین‌المللی مسابقات مجازی کاراته، بهترین رتبه‌ای است که سارا صابری در دوران کرونا کسب کرده است. او می‌گوید: ویدئویی از حرکات ورزشی تهیه کردم و برای مسئولان مسابقات فرستادم. شرکت‌کنندگان در این مسابقات از بیست‌کشور آسیایی ازجمله پاکستان، ارمنستان، عراق و تاجیکستان حضور داشتند و در‌نهایت رتبه نخست مسابقات نصیبم شد و توانستم مدال طلا را به دست آورم.

امسال نیز با حضور در مسابقات کشوری کاراته که در مشهد و سالن کوثر برگزار شد، موفق به کسب دومدال برنز مسابقات شد. برای اولین‌بار بود که در مسابقاتی با این سطح شرکت کرده بود. خودش می‌گوید: برترین‌های کاراته هراستان حضور داشتند. با اینکه انتظار بردن مدال را نداشتم، دو مدال برنز در دو رشته کاراته نصیبم شد.

چند‌روز قبل نیز در دومین مرحله مسابقات بین‌المللی مجازی کاراته شرکت کردم. نتایج آن نیز تا هفته آینده اعلام خواهد شد. برندگان این مسابقه از نظر فدراسیون بین‌المللی کاراته، اجازه ورود به مسابقات حضوری بین‌المللی کاراته را نیز پیدا خواهند کرد.

سارا درکنار ورزش حرفه‌ای در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و مشارکتی در مدرسه نیز عملکرد موفقی داشته و تا‌کنون چند لوح تقدیر دریافت کرده است. او می‌گوید: با ورزش، روحیه مشارکتم در فعالیت‌های فرهنگی مدرسه بیشتر شده است. به‌دلیل همین مشارکت زیاد در فعالیت‌های فرهنگی و علمی مدرسه، چندین مرتبه عنوان دانش‌آموز برتر مدرسه را کسب کردم.

او در پایان می‌گوید: هدفم از ورزش، حضور در تیم ملی کاراته و درخشش در مسابقات بین‌المللی و المپیک است. درکنار این، مربیگری کاراته را نیز خیلی دوست دارم و برای رسیدن به آن تلاش خواهم کرد.

کلمات کلیدی
ارسال نظر